Végtelen nyaralás Máltán

Bankszámla ügyek

2016. június 19. 10:43 - kittka

Érkezés után, az egyik első dolgunk az volt, hogy bankszámlát és bankkártyát intézzünk, különben ugye nem nagyon lenne hova utalják a fizetést. Az országban három bank van jelen, a Bank of Valletta, a Baniff és a HSBC. Ízlés kérdése, hogy ki melyiket választja, a HSBC-ről sok rosszat hallottunk, a Baniff pár száz eurós depozitot kér minden külfölditől, így a BOV mellett döntöttünk, úgyis az a legelterjedtebb. Az egyik fiókjuk nincs is messze, ezért az első nap el is mentünk bankszámlát nyitni. Délelőtt, nyilván, mivel 2-kor a bank bezár. Ekkor kezdődtek az érdekességek.

Az első dolog, ami kiderült, hogy a bankszámlanyitáshoz időpontot kell kérni. Kaptunk is egyet, a következő utáni hét hétfőjére. Bankszámlát egyébként is csak az nyithat akinek munkája van. Meg lehet próbálni egyébként is, de nagy adag szerencse kell hozzá, nem valószínű, hogy sikerül.

A megjelölt napon visszamentünk bankszámlát nyitni, az összes papírral, amivel rendelkeztünk, hogy tudjanak válogatni. Nagyon fontos, hogy a munkahelytől kell hozni egy sablon levelet (a bankban oda tudják adni, hogy mi legyen rajta), ami a cég fejléces papírjára van kinyomtatva, az igazgató által aláírva.

Először jó fél órát várattak, miközben mindenféle emberek simán beelőztek mindenféle dolgokkal. Úgy tűnt, az a rendszer, hogy van egy recepciós hölgy és ő irányít mindent személyesen. Pár dolgot maga intéz, akinek meg esetleg máshol lenne dolga (pl. üzletkötővel számlát nyitni), azt pedig általunk ismeretlen szabályrendszer szerint váratja, aztán továbbengedi.

Mikor végre elkezdtek velünk foglalkozni először ötletszerűen kérni kezdték a papírokat. Jól tettük, hogy mindent elvittünk magunkkal, mert végül kb minden kellett nekik: a munkaszerződés, a munkaügyi hivatal igazolása, az útlevél, egy ajánlólevél a munkáltatótól, de még az albérlet szerződés másolata is. Érdekes módon a máltai személyire nem voltak kíváncsiak... Hallottunk olyanról, hogy másik banktól származó ajánlólevél is kelleni fog, amit maga a BOV szerez be az egyik, általunk megnevezett banktól akinél már rendelkezünk számlával, és a folyamat akár 3 hétig is eltarthat. Na, ez szerencsére kimaradt. 

Mikor kiderült, hogy minden rendben kb. 2 perc múlva kész is lett a bankszámla. Arról, hogy milyen számlacsomagok vannak, mit kell róluk tudni, semmit nem mondott az ügyintéző. Arra a kérdésre, hogy mégis mibe kerül ez az egész, csak nézett, mintha azt kérdeztük volna, hogy mennyi kétszer kettő, aztán elővett egy papírt és elkezdte szépen felírni az árakat.

Szóval: 

  • A bankszámla nem kerül semmibe
  • Nincs fenntartási díja se
  • A bankkártya ugyancsak nem kerül semmibe
  • Éves díja sincs
  • Lehet kérni Cashlink helyett rendes dombornyomott VISA kártyát és ez se kerül semmibe
  • Éves díja sincs
  • A bankkártyával lehet fizetni boltban, Máltán ennek nincs díja
  • Külföldön sincs
  • Készpénzfelvét BOV automatákból ingyenes, akárhányszor
  • Ha utalni akarok, akkor bankon belül ingyen van
  • Ha külföldre, akkor 1 EUR

Másnap lehet visszamenni internetbankot igényelni, aminek az éves díja 7 euró.

A VISA kártyához 200 EUR depozitot kell letenni, azaz 200 EUR-nyi összeget lekötnek a számlán, nem lehet elkölteni.

Szóval meg kell küzdeni egy ilyen bankszámláért, de teljesen megéri!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegtelenmalta.blog.hu/api/trackback/id/tr498800462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása