Végtelen nyaralás Máltán

Strandok - Blue Lagoon

2016. augusztus 08. 11:14 - kittka

A strand ami gyönyörű, de mégsem akarok visszamenni...

Reggel 10-kor indult a hajó Sliemából. A Captain Morgan társaságot választottuk 20 EUR/fő-ért, akik korlátlan ital fogyasztást és ebédet ígértek. Az út majdnem 1,5 órát tartott, mert még Gozo szigetén is megálltunk, hogy lerakjuk azokat, akik csak odáig akartak menni, de nagyon érdekes volt, mert végre láttuk Máltát a tengerről.

Mikor megérkeztünk a Blue Lagoon-ba, akkor volt egy nagy ‘wow’ érzés, tényleg nagyon-nagyon szép. Kristálytiszta kék víz, alig várja az ember, hogy belemehessen.

Aztán sajnos leszálltunk a hajóról és ott álltunk a tömegben. Ötletünk se volt, hogy kellene ezt csinálni, ugyanis összesen 2 strand volt, mindkettő napernyőkkel és napozó ágyakkal megpakolva centiről centire. Mellette jobbra-balra sziklák mindenhol. Két napozó széket és egy ernyőt 20 EUR-ért lehetett volna bérelni, de már alig volt szabad hely.

Ismerősok javasolták még az út előtt, hogy sétáljunk át a sziget (Comino) másik oldalára, mert ott van egy nyugisabb, de hasonlóan szép strand, de a nagy meleg és a sziklás terep nem kimondottan volt csalogató, hogy 20 percig sétálgassunk. Később kiderült, hogy szerencsénk, hogy nem mentünk, mert a napokban nagy medúza invázió volt azon az oldalon, így fürödni nem is tudtunk volna.

Szóval hosszú töprengés után arra jutottunk, hogy átmegyünk a strand szembe oldalára, ami technikailag egy külön kis mini sziget, ahol bár kicsit sziklás a víz, de legalább alig vannak. 5-5 EUR-ért befizettünk a vizitaxira, ami az egyik legnagyobb élmény lett végül. Ugyanis ahelyett, hogy egyenesen szembe átvittek volna, kiderült, hogy meg kell kerülni a miniszigetet és “hátulról” körbemenve tudnak csak lerakni minket. A vizitaxi viszont másodállásban túrista programokat is kínált, mint például egy felfújható diszkoszt, amire ráültek az emberek, a motorcsónak begyorsult, ők meg repkedtek, sodródtak utánunk. Nekünk a csónakból is nagy élmény volt a száguldás, kb 10 percig mentünk körbe-körbe a tengeren.

A vizitaxi kitett minket (szó szerint) egy sziklán, ahonnan elmászhattunk a strandig. Bár utazott velünk egy család két kisebb gyerekkel és ők sikeresen megtették az utat, de azért túl picikkel nem ajánlom, elég trükkös volt a sziklán sétálás.

A strand sokkal kellemesebb volt, bár a vízbe bejutni nem volt egyszerű, mert folyami kövekhez hasonló volt a talaj, amin épp elég volt haladni, miközben az ember kerülgette a nagyobb sziklákat a vízben. A víz itt is nagyon szép tiszta volt, mint a másik oldalon, csak kellően be kellett menni, hogy a sziklák már ne zavarjanak.

Összességében a tapasztalat az, hogy aki tömegiszonyos, az a közelébe se menjen a helynek, akármilyen szép is. Esetleg saját hajóval ajánlom, lehet a hajóról fürdeni és akkor jön-megy az ember, amikor akar.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.